قیمت روز طلا:
۳,۳۰۱,۰۰۰

ما به شما ضمانت طلای ۱۸ عیار، مهلت تعویض ۷ روزه،بسته‌بندی مناسب هدیه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

قیمت روز طلا:
۳,۳۰۱,۰۰۰

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره برای خانم ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیورآلاتی که استفاده میکنیم چه از جنس طلا باشد چه نقره به مرور زمان جلا و درخشش خود را از دست میدهد. به همین دلیل میخواهیم به شما چند روش بسیار ساده برای نگهداری و تمیز کردن جواهرات طلا و نقره نشان بدهیم.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره

برای بالا بردن عمر جواهرات چه کنیم؟

1- هنگامی که به استخر میروید و یا مشغول شست و شوی ظرف ها هستید و یا حتی استحمام سعی کنید از جواهرات خود استفاده نکنید، به این دلیل که کلر موجود در آب استخر باعث از بین رفتن درخشش سنگ و سست شدن نگین میشود. و همچنین سعی کنید از تماس با مواد شیمیایی و شوینده خودداری کنید.

2- از زیورآلات خود در مقابل ضربه، گرمای خورشید و نور محافظت کنید.

3- سعی کنید همیشه بعد از آرایش کردن و عطر زدن از جواهرات خود استفاده کنید.

4- برای تمیز کردن سنگ جواهرات خود از پارچه های نمدی استفادخ کنید. چون پارچه های دیگر مثل حوله به دلیل پرزهایی که در خودشان دارند ممکن است باعث خراشیدگی جواهرات بشوند.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره

5- سعی کنید از نقره های خود داخل زیپ کیپ یا کیسه در بسته نگهداری کنید، تا دیرتر تغییر رنگ پیدا کنند. اما توجه داشته باشید که اگر زیورآلات شما دارای مروارید باشند هیچ وقت در کیسه بسته نگهداری نشوند.

6- از جعبه جواهرات برای نگهداری زیورآلات خود استفاده کنید. در این حالت احتمال ضربه خوردن به جواهرات را کمتر میکنید.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره

جواهرات گرانبهای خود را بهتر است برای اطمینان بیشتر هر 6 ماه یکبار بررسی کنید که حتما گوارسه و چنگهایی که سنگ را احاطه کردند از استحکام خوبی برخوردار باشند.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره

چند راه حل ساده برای تمیز کردن طلا و جواهر در منزل

1- یکی از ساده ترین روشهای تمیز کردن طلا و جواهر استفاده از آب و صابون و یک مسواک بسیار نرم است. روشی که به راحتی حتی خودتان در منزل میتوانید امتحان کنید. مقداری مایع ظرفشویی را در آب بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. طلای خود را درون ظرف ریخته و بعد با مسواک به آرامی آنرا بشویید و بعد با پارچه جیر آنرا تمیز کنید.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره

2- پودر صابون و چند قطره آمونیاک را داخل آب گرم بریزید و با مسواک به نرمی روی آن بکشید. و بعد با آب ولرم آبکشی کنید و بعد از آب با الکل تمیز کنید که هیچ جرم و چرکی روی آن باقی نماند.

3- سومین راهی که میتوانیم به شما پیشنهاد دهیم استفاده از خمیردندان است. خمیردندان را به نرمی با مسواک روی جواهرات بکشید و بعد آبکشی کنید.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره

این مورد را در نظر داشته باشید که برای شست و شوی برخی از سنگ ها مانند فیروزه و مروارید و … راه حل های بالا را پیشنهاد نمیکنیم. برای اطلاع از روش های تخصصی تمیزکردن هر سنگ از سایت رسمی GIA دیدن کنید.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره

چند راه حل ساده برای تمیز کردن نقره در منزل

همان طور که میدانید نقره به راحتی امکان اکسید شدن را دارد و تغییر رنگ پیدا میکند. اگر به هر دلیلی نقره شما سیاه شد میتوانید از راه حل های زیر به راحتی در خانه استفاده کنید.

1- نقره های خود را داخل سرکه بریزید و سرکه را روی حرارت قرار دهید تا سرکه به جوش بیاید. بعد آبکشی کنید و خشک کنید.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره

2- راه حل دیگر این است که نقره های خود را داخل محلول آب و نمک بسیار غلیظ بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه با استقاده از مسواک روی آن محکم بکشید تا مثل روز اول براق شود.

روش نگهداری جواهرات طلا و نقره3- راه حل سوم استفاده از آبلیمو است. نقره جات خود را داخل آبلیمو بریزید و بعد با آبگرم آبکشی کنید و با دستمال جیر محکم آنرا تمیز کنید.

در آخر اگر در مورد جواهرات و زیورآلات خود بسیار حساس هستید بهتر است برای پرداخت و جلای مجدد جواهرات خود به یک جواهرساز مراجعه کنید تا با دستگاه های مخصوص کار پرداخت و جلا را برای شما انجام دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اطلاعیه
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من
0 علاقه مندی