قیمت روز طلا:
۳,۲۷۵,۰۰۰

ما به شما ضمانت طلای ۱۸ عیار، مهلت تعویض ۷ روزه،بسته‌بندی مناسب هدیه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

قیمت روز طلا:
۳,۲۷۵,۰۰۰
طراحی سفارشی طلا و جواهر

طراحی سفارشی طلا و جواهر

یک قطعه طلا و جواهر به سادگی می تواند باعث شود تا شما احساس خاص بودن و ارزشمند بودن داشته باشید. طلا و جواهر از ابتدای تاریخ مورد علاقه بشر بوده و افراد برای هدیه یا جمع آوری کلکسیون شخصی آن را خریداری می کردند. رنگ های جذاب، درخشندگی، حس فلز خالص و کمیاب و … همگی باعث جذابیت طلا و جواهر می شوند. اما چیزی که باعث می شود تا طلا و جواهر حتی از این هم جذاب تر و ارزشمندتر باشند، طراحی سفارشی طلا و جواهر است. ساخت سفارشی طلا و جواهر به شما این امکان را می دهد تا یک اثر هنری را با سلیقه و نظر شخصی خود بسازید. از انتخاب طرح گرفته تا انتخاب مواد اولیه و وزن و ابعاد آن، همگی در کنترل شما خواهد بود.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شوند ساخت سفارشی طلا و جواهر از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و نسبت به خرید طلا و جواهر آماده از بازار، گزینه ای جذاب تر به حساب بیاید. در ادامه این مطلب ضمن آشنایی با قواعد و اصول طراحی سفارشی طلا و جواهر، با مزایای خرید طلا و جواهر سفارشی نسبت به خرید طلا و جواهر پیش ساخته آشنا می شویم.

طراحی سفارشی طلا و جواهر

اصول طراحی سفارشی طلا و جواهر

طلا و جواهر چیزی بیشتر از یک قطعه قیمتی و گران بها هستند. طلا و جواهر اگر به درستی طراحی شده باشد و اصول طراحی زیورآلات در آن رعایت شده باشد، می تواند مانند یک اثر هنری مخاطب را به خود جذب کند. جواهرات می توانند در دل خود قصه و حرفی برای گفتن داشته باشند و همین موارد باعث می شود تا ارزش معنوی این قطعات، گاهی حتی بیشتر از ارزش مادی آن ها باشد.

در طراحی سفارشی جواهر،‌ توجه به اصول طراحی طلا و جواهر بسیار مهم و حیاتی است. توجه داشته باشید که هر قطعه جواهر در واقع در خود یک پیام دارد و برای انتقال این پیام، قطعه باید به درستی طراحی و ساخته شده باشد.

تنها در این صورت است که فرد از داشتن و پوشیدن طلا و جواهر لذت می برد و احساس می کند با استفاده از این قطعه،‌ چیزی به وجود او اضافه شده است؛ اما چطور می شود مطمئن بود که طراحی سفارشی طلا و جواهر مورد نظر شما دارای همه این خصوصیات جذاب است؟ برای پاسخ به این سوال، پنج اصل مهم و بنیادی در طراحی سفارشی جواهر و طلا را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم.

حفظ تعادل در ساخت سفارشی طلا و جواهر

اولین و البته مهم ترین اصل در ساخت سفارشی طلا و جواهر، توجه به حفظ تعادل است. منظور از تعادل در ساخت سفارشی جواهر این است که وزن بصری مواد اولیه، رنگ ها، بافت ها و فضا در طراحی جواهر به شکل متعادلی تقسیم شده باشد.

برای درک بهتر می شود یک الاکلنگ را مثال زد. همانطور که در الاکلنگ وزن تقریبی دو طرف باید نزدیک به هم باشد تا دستگاه کار کند، در طراحی جواهر نیز وزن عناصر بصری باید با یکدیگر تناسب معناداری داشته باشند.

مثلا در ساخت گردنبند سفارشی، اگر در یک طرف گردنبند از چندین سنگ یا جواهر کوچک و ریز استفاده شده است، در طرف دیگر باید از یک سنگ بزرگ استفاده شود تا تعادل حفظ گردد. علاوه بر در نظر گرفتن وزن دو طرف، در نظر گرفتن ویژگی های ظاهری مثل رنگ، روشنایی، تیرگی و بافت سنگ ها و جواهرات نیز در حفظ تعادل اهمیت دارند.

در ساخت سفارشی جواهر، تعادل می تواند به شکل های مختلفی ایجاد شود. توجه داشته باشید که تعادل لزوما به معنای قرینه بودن دو طرف یک قطعه نیست. قرینه بودن در واقع یکی از شکل های تعادل است و تعادل می تواند شکل های دیگری نیز داشته باشد.

از رایج ترین انواع تعادل در ساخت سفارشی جواهر، تعادل نامتقارن (دو طرف به شکل نامساوی تقسیم شده اند) و تعادل دایره ای است (اجزاء دور یک نقطه مرکزی جمع آوری شده اند). در تصاویر زیر نمونه هایی از انواع تعادل در طراحی سفارشی جواهر را مشاهده می کنید:

تعادل متقارن:

طراحی سفارشی جواهر متقارن
طراحی سفارشی جواهر متقارن

تعادل نامتقارن:

طراحی سفارشی جواهر نامتقارن
طراحی سفارشی جواهر نامتقارن

تعادل دایره ای:

طراحی سفارشی جواهر دایره ای
طراحی سفارشی جواهر دایره ای

نقطه تاکید در طراحی سفارشی طلا و جواهر

منظور از نقطه تاکید در طراحی سفارشی طلا و جواهر، نقطه ای است که می تواند بیشترین میزان توجه را جلب کند. طراحان حرفه ای طلا و جواهر مانند تیم طراحی فعال در گالری لیلیوم، با استفاده از اصول طراحی جواهر می توانند با ایجاد تضاد بین یک قسمت از جواهر با دیگر قسمت های آن از نظر رنگ، بافت، ابعاد و شکل، نقاط تاکید را به خوبی طراحی کنند.

یکی دیگر از راه های طراحی نقطه تاکید در ساخت گردنبند سفارشی و یا ساخت انگشتر سفارشی، جدا کردن یکی از قطعات جواهر از دیگر قطعات است. با این روش آن قطعه توجه بیشتری جلب می کند و زیبایی و جذابیت خاصی به جواهر می دهد.

این اصل در طراحی سفارشی طلا و جواهر باعث می شود تا اگر می خواهید برای یک قطعه که از قبل دارید یک زیورآلات جذاب بسازید، آن قطعه شما در مرکز توجه قرار داشته باشد. این قطعه می تواند یک جواهر کوچک دست ساز یا یک سنگ یادگاری از عزیزان شما باشد. در تصاویر زیر نمونه ای از استفاده از اصل نقطه تاکید در ساخت جواهرات را می بینیم:

ساخت گردنبند سفارشی
ساخت گردنبند سفارشی

جادوی حرکت در طراحی سفارشی جواهر

منظور از حرکت در طراحی جواهر، مسیری است که چشم هنگام تماشای یک قطعه خاص از جواهر طی می کند. طراحان جواهر حرفه ای و با تجربه می توانند با تنظیم شکل قرارگیری قطعات در کنار هم حرکت چشم مخاطب را کنترل کنند.

برای مثال چشم ما به شکل طبیعی خطوط، لبه ها، بزرگ شدن تدریجی ابعاد، شکل های تکراری، عناصری که از رنگ تیره به رنگ روشن تبدیل می شوند و از قسمت رنگی به قسمت بی رنگ را دنبال می کند. طراح جواهر می تواند با توجه به سلیقه و نظر شما، ریتم و شکل حرکت را تنظیم کند و حتی اگر لازم شد در قسمتی از جواهر از نقاط توقف استفاده کند. درست همان کاری که در نقطه تاکید انجام می شود. در تصاویر زیر می بینید که با به کارگیری رنگ ها، ابعاد و شکل و فرم چگونه چشم تحریک می شود تا یک قطعه را دنبال کند:

طراحی گردنبند سفارشی
طراحی طلا و جواهر
خرید طلا و جواهر سفارشی

اهمیت تناسب در طراحی طلا و جواهر سفارشی

تناسب تا حدی شبیه به اصل تعادل در طراحی سفارشی طلا و جواهر است اما دقیقا همان نیست. منظور از تناسب این است که عناصر به کار رفته در یک قطعه، از نظر رنگ، ابعاد و تعداد با هم نسبتی منطقی و قابل درک داشته باشند.

طراحی طلا و جواهر به شکلی که تناسب در آن ها رعایت شده باشند، کاری بسیار ظریف و هنرمندانه است؛ مثلا در طراحی انگشتر سفارشی و یا طراحی گردنبند سفارشی، ممکن است از چندین نوع سنگ مختلف استفاده شود. نکته مهم در اینجا این است که همه این سنگ ها باید از نظر اندازه، شکل و رنگ به هم ربط داشته باشند.

اگر اصل تناسب در طراحی انگشتر سفارشی، طراحی گردنبند سفارشی و طراحی دیگر انواع جواهرات به درستی رعایت شده باشد، هیچ یک از قطعات آن جواهر احساس اضافه و مازاد بودن نمی دهند؛ یعنی اگر فقط یکی از قطعات جزئی جواهر را از آن جدا کنیم، کل آن جواهر زیبایی و جذابیت خود را از دست می دهد.

رسیدن به این نقطه در طراحی و ساخت سفارشی طلا و جواهر نیاز به مهارت، دانش و تجربه بالایی دارد که تیم طراحی گالری لیلیوم از آن برخوردار است. تصاویر زیر نشان می دهند که چگونه عناصر مختلف یک جواهر می توانند با هم در تناسب باشند و زیبایی کار را دو چندان کنند:

تناسب در طراحی طلا و جواهر سفارشی

به کارگیری تضاد در طراحی سفارشی طلا و جواهر

همانطور که از نام آن مشخص است، تضاد با به کارگیری عناصری که مخالف همدیگر هستند استفاده می شود؛ مثلا استفاده از رنگ های متضاد با هم قرار دادن قطعات در جهت های متفاوت از هم، استفاده از سنگ های خیلی روشن و خیلی تیره. عناصری که با هم تضاد دارند، به نوعی یکدیگر را تکمیل نیز می کنند و همین امر باعث افزایش جذابیت یک قطعه طلا و جواهر سفارشی می شود. نمونه های زیر را در بکارگیری تضاد در طراحی سفارشی جواهر ببینید:

تضاد در طراحی سفارشی طلا و جواهر

ساخت گردنبند سفارشی
طراحی سفارشی طلا و جواهر

خرید طلا و جواهر سفارشی

برای خرید طلا و جواهر سفارشی، تنها کافی است تا شرایط مطلوب خود را برای ساخت سفارشی طلا و جواهر با تیم طراحی گالری لیلیوم در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن، قطعه مورد نظر شما طراحی و ساخته شود.

گالری لیلیوم با سال ها سابقه طراحی، ساخت و فروش طلا و جواهر سفارشی این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا به راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن سفارش خود را ثبت کرده و محصول نهایی را با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید.

به طور کلی طرح هایی که در صنعت ساخت طلا و جواهر از آن ها استفاده می شود، در دو نوع دسته بندی می شوند. طرح های دو بعدی و طرح های سه بعدی.

منظور از طرح های دو بعدی طرح هایی است مثل پلاک اسم هستند که حالت تخت و صاف دارند و مدل سازی آن ها نسبتا راحت است. به همین دلیل برای انتخاب طرح پلاک اسم، تیم طراحی گالری لیلیوم می تواند تا ۸ طرح متنوع و مختلف را به شما پیشنهاد دهد تا از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.

همانطور که می دانید،‌ پلاک های اسم به شکل صاف ساخته می شوند و برجستگی خاصی ندارند. برای ساخت این گونه طرح ها، ورقه طلا با ضخامت مورد نظر شما که در هنگام سفارش آن را مشخص کرده اید، زیر دستگاه برش قرار می گیرد و سپس با استفاده از لیزر، طرح انتخاب شده روی طلا با نهایت دقت و ظرافت برش داده می شود.

دسته بندی بعدی برای طراحی و ساخت طلا و جواهر، طرح های سه بعدی هستند که حجم بیشتری نسبت به طرح های دو بعدی دارند و طراحی آن ها نیاز به تجربه و مهارت خیلی بالایی دارد. انگشتر های نگین دارد، آویز های حجم دار و بسیاری از دیگر انواع جواهر در دسته بندی طرح های سه بعدی قرار می گیرند.

از آن جایی که کار طراحی سه بعدی نسبت به طراحی دو بعدی پیچیده تر است، نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری از سوی طراح دارد.

هزینه ساخت سفارشی جواهر و طلا

به همین دلیل سعی می شود تا قبل از شروع کار طراحی، تمام جزئيات مورد نظر مشتری برای طرح نهایی تایید شوند و سپس مطابق با سلیقه مشتری کار طراحی سه بعدی انجام گیرد.

دلیل این امر این است که طراحی و مدل سازی سه بعدی نیاز به صرف وقت و هزینه نسبتا زیادی دارد و از نظر اقتصادی به صرفه نیست که بخواهید برای یک قطعه سفارشی چند طرح سه بعدی متفاوت طراحی کنید.

هزینه ساخت سفارشی جواهر و طلا

هزینه های ساخت طلا و جواهر سفارشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین و مهمترین عامل، طرح پیشنهادی شما است. هر چقدر طرح پیچیدگی های بیشتری داشته باشد، طراحی آن دشوارتر خواهد بود و زمان بیشتری از طراح حرفه ای طلا و جواهر می گیرد. در نتیجه، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، برای طراحی پلاک اسم سفارشی، اگر بخواهید چند اسم را با هم ترکیب کنید یا یک جمله یا بیت شعر را به شکل پلاک در بیاورید، هزینه طراحی بیشتر خواهد شد.

طراحی سفارشی طلا و جواهر

علاوه بر هزینه های مربوط به طراحی، هزینه مواد اولیه نیز بخش مهمی از هزینه ساخت را تشکیل می دهد. اما خبر خوب این است که شما در انتخاب مواد اولیه کاملاً آزاد هستید و می توانید از بین صدها نوع مختلف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، با وزن و عیار مختلف، انتخاب کنید تا هزینه نهایی را در حد بودجه خود نگه دارید.

برای مثال، برای طراحی و ساخت انگشتر یا گردنبند سفارشی، می توانید از یک سنگ قیمتی با ابعاد بزرگ استفاده کنید یا چند سنگ نیمه قیمتی با ابعاد کوچکتر. نکته مهم در خصوص طراحی سفارشی طلا و جواهر این است که شما می توانید با انتخاب سایز و ابعاد مدل، ضخامت طلای به کار رفته و دیگر جزئیات ساخت، هزینه نهایی را تحت کنترل داشته باشید. کارشناسان گالری لیلیوم در این خصوص راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهند تا بتوانید ضمن کنترل هزینه ها، کیفیت و زیبایی اثر را نیز حفظ کنید.

بعد از پایان فرایند ساخت و زمانی که قطعه آماده تحویل شد، همراه با آن یک فاکتور رسمی از طرف گالری لیلیوم صادر می شود که تمام اطلاعات مربوط به هزینه های مختلف اثر در آن ذکر شده است. این اطلاعات شامل هزینه طراحی، دستمزد ساخت و هزینه قطعات و مواد اولیه به کار رفته در اثر می شوند.

انواع طراحی سفارشی طلا و جواهر

برای ساخت و طراحی سفارشی طلا و جواهر نمی شود مرز مشخصی در نظر گرفت. چرا که همه چیز بستگی به خلاقیت شما دارد و تقریبا می توانید هر طرحی را که در ذهن دارید پیاده کنید. طراحی و ساخت سفارشی طلا و جواهر به طور کلی در دو دسته بندی کلی قرار می گیرد:

  • شخصی سازی طلا و جواهر
  • ساخت سفارشی طلا و جواهر

منظور از شخصی سازی طلا و جواهر این است که شما تصمیم بگیرید تا روی یکی از جواهرات خود تغییراتی را انجام دهید تا آن قطعه برای شما شخصی سازی شود؛ مثلا می توانید روی حلقه ازدواج خود تاریخ روز عروسی را حکاکی کنید. یا پشت پلاک گردنبند مورد علاقه خود، یک جمله کوتاه یا حروف اول اسم خود را بنویسید.

اما در ساخت سفارشی طلا و جواهر، دست شما بازتر است چرا که شما می توانید همه جزئیات یک جواهر را از صفر تا صد طراحی و ساخت مدیریت کنید. از انتخاب طرح گرفته تا انتخاب مواد اولیه و در نهایت انتخاب زنجیر، چرم یا ریسه سنگی که می خواهید برای جواهر استفاده کنید.

طراحی گردنبند سفارشی، طراحی انگشتر سفارشی و طراحی پلاک اسم سفارشی زنانه و مردانه از پرطرفدار ترین انواع طراحی طلا و جواهر سفارشی هستند و افراد به مناسبت های مختلف این دسته از طلا و جواهرات را برای خودشان یا عزیزانشان سفارش می دهند.

طراحی سفارشی طلا

برای انتخاب و ارائه طرح پیشنهادی نیز شما گزینه های مختلفی پیش رو دارید. بسیاری از ما ممکن است به شکل اتفاقی در بازار یا در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، با یک مدل جذاب و زیبا از طلا و جواهر رو به رو شویم. شما می توانید عکس یا اسکرین شات این مدل ها را برای تیم طراحی گالری بفرستید و از آن ها بخواهید تا محصول مشابه را برای شما بسازند. حتی اگر مایل بودید، می توانید تغییراتی را در طرح مورد نظر خود اعمال کنید تا همه چیز کاملا طبق سلیقه شما پیش برود.

راه دیگری که برای ارائه طرح پیش رو دارید، ذکر ویژگی های مورد نظر خود برای ساخت طلا و جواهر است تا تیم طراحی با توجه به نظر و سلیقه شما، کار طراحی و مدل سازی را انجام دهد و سپس با تایید نهایی، فرایند ساخت آغاز شود.

این ویژگی ها شامل این موارد می شوند: جنس اثر، نوع سنگ یا نگینی که می خواهید روی آن بگذارید، ابعاد کلی اثر، فرم کلی و به طور خلاصه هر چیز دیگری که فکر می کنید باعث می شود طلا و جواهر شما زیباتر باشد و به سلیقه شما نزدیک شود.

چگونه می‌توانم هزینه ساخت سفارشی طلا و جواهر را کنترل کنم؟

برای کنترل هزینه ساخت سفارشی طلا و جواهر می‌توانید از سنگ‌های نیمه قیمتی با ابعاد کوچکتر به جای سنگ‌های قیمتی و بزرگ استفاده کنید. همچنین می‌توانید ضخامت طلا، ابعاد کلی قطعه و دیگر جزئیات ساخت را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید. کارشناسان راهنمایی لازم را برای کنترل هزینه ضمن حفظ کیفیت به شما خواهند داد.

آیا می‌توانم یک طرح یا عکس موجود را برای ساخت سفارشی انتخاب کنم یا باید حتماً یک طرح جدید ارائه دهم؟

بله، کاملاً می‌توانید یک طرح یا عکس موجود را که مورد علاقه شماست برای ساخت سفارشی انتخاب کنید و آن را با جزئیات دلخواه خود سفارش دهید. یا اینکه ویژگی‌های مورد نظرتان را بیان کنید تا طراحان بر اساس سلیقه شما طرح را از ابتدا خلق کنند.

چه اصولی در طراحی سفارشی طلا و جواهر باید رعایت شود تا محصول نهایی زیبا و جذاب باشد؟

اصول مهم در طراحی سفارشی طلا و جواهر عبارتند از: حفظ تعادل در قرارگیری اجزا، ایجاد نقطه تأکید، به کارگیری حرکت و جهت برای هدایت نگاه، رعایت تناسب در اندازه و رنگ عناصر و استفاده از تضاد برای افزایش جذابیت. رعایت این اصول باعث می‌شود محصول نهایی زیبا و خاص باشد.

فرایند ساخت سفارشی طلا و جواهر چگونه است و چه مراحلی را شامل می‌شود؟

فرایند ساخت شامل مراحل زیر است: ابتدا طراح با توجه به سلیقه و نظرات شما، طرح اولیه را می‌سازد. سپس پس از تأیید نهایی شما، مدل سه بعدی ساخته می‌شود. بعد از آن مواد اولیه مورد نیاز تهیه شده و مراحل ساخت فیزیکی انجام می‌گیرد. در نهایت محصول نهایی کنترل کیفیت شده و برای تحویل آماده می‌شود.

آیا می‌توانم روی یک قطعه طلا یا جواهر موجود، شخصی‌سازی انجام دهم یا باید حتماً یک قطعه جدید سفارش دهم؟

بله، هر دو گزینه شخصی‌سازی یک قطعه موجود یا سفارش یک قطعه کاملاً جدید امکان‌پذیر است. برای شخصی‌سازی می‌توانید حکاکی، اضافه کردن نگین و … را روی قطعه انجام دهید. در صورت سفارش قطعه جدید، می‌توانید همه جزئیات از طرح تا مواد اولیه را از ابتدا انتخاب کنید.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
تخفیف مخصوص عید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
حساب کاربری من
0 علاقه مندی